6.04.2021

Dzień dobry, witajcie po Świętach!

?

Jak Wam minęły ostatnie dni ? Pewnie było sporo radości i dobrej zabawy, kolorowych jajek, słodkich zajączków i mokrego śmingusa-dyngusa. A jak tam Wasze Gangi Jajcarzy ? Jeśli chcecie zobaczyć moich Jajcarzy, to spójrzcie na zdjęcie poniżej. A jak wyglądają Wasi Jajcarze ? ?


W tym tygodniu musimy jeszcze pozostać w domach, nie możemy pójść do przedszkola, ale do naszego spotkania i wspólnych zabaw na przedszkolnym dywanie już coraz bliżej ; może spotkamy się już za kilka dni ? ?
Pamiętajcie żeby w tym tygodniu też przysyłać zdjęcia. Tak miło zobaczyć Wasze buzie, no i wspaniałe prace plastyczne które wykonujecie. Jeśli zrobiliście coś nowego przez Święta, to koniecznie nam to pokażcie ! ?

A w tym tygodniu będziemy rozmawiać o … książkach !  ??

O książkach można powiedzieć, że to są nasi przyjaciele. Dobra książka potrafi rozweselić, kiedy jesteśmy smutni. Pomoże nam zrozumieć coś, co jest dla nas trudne. Pozwoli nam w wyobraźni przeżyć wspaniałe przygody, a  wreszcie sprawi, że będziemy coraz mądrzejsi, bo z książek możemy czerpać wiedzę na różne tematy.

Nie oddałeś książki do biblioteki? Możesz stanąć przed sądem | Wioleta  Stolarska, Magazyn TVN24


1. Budowa książki. Z pewnością każdy z Was ma w swoim domu książki. Podejdźcie proszę do półki z książkami i wybierzcie jedną z nich. Obejrzyjcie ją dokładnie. Popatrzcie jak jest zbudowana książka; z czego sie składa? Z przodu i z tyłu jest okładka a w środku są kartki – czasem tych kartek jest tylko kilka ( i wtedy książka jest cienka) , czasem kartek jest dużo, np. 100, 500 albo nawet 1000 ( i wtedy książka jest bardzo gruba). Na przedniej okładce umieszczony jest tytuł książki oraz imię i nazwisko autora. Okładki  mogą być twarde lub miękkie. Okładki razem z kartkami są sklejone lub zszyte. W książce jest bardzo dużo napisanych słów, są też cyferki (które numerują strony). Czasem są też obrazki, szczególnie dużo jest ich w książkach dla dzieci.   

Lekcja biblioteczna "Budowa książki" - MGBP w Poniatowej

 2. Książka, która jest…. Teraz poproszę, żebyście odnaleźli i ułożyli przed sobą kilka książek. Ale nie jakichkolwiek książek, tylko takich, jak Wam powiem. A zatem poproszę o książkę, która według Was jest;

  • – najgrubsza ze wszystkich Waszych książek
  • najcieńsza ze wszystkich Waszych książek
  • największa  ze wszystkich Waszych książek
  • najmniejsza  ze wszystkich Waszych książek
  • jest starą książką
  • jest nową książką
  • jest najcięższą książką
  • jest najlżejszą książką
  • ma miękką okładkę
  • ma twardą okładkę
  • jest Waszą ulubioną książką
  • A może wśród książek w Waszym domu jest jakaś napisana w obcym języku ? na przykład w języku angielskim, niemieckim, rosyjskim lub jeszcze innym ? 

Czy pokażecie nam zdjęcia Waszych książeczek ? Pokażcie i wskażcie, która z nich jest tą ulubioną ?

3. Jak powstaje książka – film edukacyjny.
A czy wiecie, jak powstają książki ?  Jeśli chcecie sie dowiedzieć, to koniecznie obejrzyjcie ten krótki film !


4. Ćwiczenia poprawiające zdolność koncentracji uwagi. Po filmie czas na gimnastykę. Oczywiście gimnastykę z książką. Poniżej propozycje kilku ćwiczeń:

  • – ułóżcie na podłodze wieżę z trzech książek a następnie spróbujcie ją przeskoczyć – do przodu i do tyłu
  • jeśli poprzednie ćwiczenie Wam się udało, to do wieży możecie dołożyć jeszcze kilka książek i ponownie przez nie przeskakiwać. Czy teraz też się udało ?
  • wybierzcie jedną ze swoich książek i połóżcie ją sobie na głowie – stójcie spokojnie, tak żeby książeczka nie zsunęła sie z głowy
  • jeśli książka nadal leży na Waszej głowie, to spróbujcie przejść z nią kilka kroków 
  • teraz spróbujcie obrócić się i przejść z powrotem na miejsce, z którego rozpoczęliście ćwiczenie
  • udało się ?? to teraz może spróbujecie zrobić 1 przysiad albo 2 przysiady
  • … albo stanąć na jednej nodze
  • a może macie jeszcze inne pomysły na ćwiczenia z książką ?

5. Projekt plastyczny – „Moja książka”. Moi Kochani, chciałabym żeby każdy z Was przygotował swoją własną książkę. Oczywiście niech będą to książki obrazkowe. Każdego dnia narysujcie proszę  jeden obrazek  (albo więcej, jeśli chcecie ). Na obrazku możecie przedstawić, co ważnego wydarzyło sie u Was w tym dniu, albo o czym marzyliście tego dnia, albo co Wam się śniło. To będzie taka Wasza książka – kronika z najbliższego tygodnia. Kiedy już wrócimy do przedszkola, to wtedy przyniesiecie swoje książeczki i będziemy je wspólnie oglądać i o nich rozmawiać. Postarajcie sie więc, żeby były ciekawe i ładnie wykonane ?

6. Karty pracy. W załączeniu przesyłam Wam kartę pracy i kolorowankę dotyczące książek.

Życzę Wam miłej zabawy ?

Do jutra. Pa,pa Mali Odkrywcy ….  ?pani Eliza

Kolumb