Dzień dobry, witajcie po Świętach!
Jak Wam minęły ostatnie dni ? Pewnie było sporo radości i dobrej zabawy, kolorowych jajek, słodkich zajączków i mokrego śmingusa-dyngusa. A jak tam Wasze Gangi Jajcarzy ? Jeśli chcecie zobaczyć moich Jajcarzy, to spójrzcie na zdjęcie poniżej. A jak wyglądają Wasi Jajcarze ?
W tym tygodniu musimy jeszcze pozostać w domach, nie możemy pójść do przedszkola, ale do naszego spotkania i wspólnych zabaw na przedszkolnym dywanie już coraz bliżej ; może spotkamy się już za kilka dni ?
Pamiętajcie żeby w tym tygodniu też przysyłać zdjęcia. Tak miło zobaczyć Wasze buzie, no i wspaniałe prace plastyczne które wykonujecie. Jeśli zrobiliście coś nowego przez Święta, to koniecznie nam to pokażcie !
A w tym tygodniu będziemy rozmawiać o … książkach !
O książkach można powiedzieć, że to są nasi przyjaciele. Dobra książka potrafi rozweselić, kiedy jesteśmy smutni. Pomoże nam zrozumieć coś, co jest dla nas trudne. Pozwoli nam w wyobraźni przeżyć wspaniałe przygody, a wreszcie sprawi, że będziemy coraz mądrzejsi, bo z książek możemy czerpać wiedzę na różne tematy.
1. Budowa książki. Z pewnością każdy z Was ma w swoim domu książki. Podejdźcie proszę do półki z książkami i wybierzcie jedną z nich. Obejrzyjcie ją dokładnie. Popatrzcie jak jest zbudowana książka; z czego sie składa? Z przodu i z tyłu jest okładka a w środku są kartki – czasem tych kartek jest tylko kilka ( i wtedy książka jest cienka) , czasem kartek jest dużo, np. 100, 500 albo nawet 1000 ( i wtedy książka jest bardzo gruba). Na przedniej okładce umieszczony jest tytuł książki oraz imię i nazwisko autora. Okładki mogą być twarde lub miękkie. Okładki razem z kartkami są sklejone lub zszyte. W książce jest bardzo dużo napisanych słów, są też cyferki (które numerują strony). Czasem są też obrazki, szczególnie dużo jest ich w książkach dla dzieci.
2. Książka, która jest…. Teraz poproszę, żebyście odnaleźli i ułożyli przed sobą kilka książek. Ale nie jakichkolwiek książek, tylko takich, jak Wam powiem. A zatem poproszę o książkę, która według Was jest;
- – najgrubsza ze wszystkich Waszych książek
- najcieńsza ze wszystkich Waszych książek
- największa ze wszystkich Waszych książek
- najmniejsza ze wszystkich Waszych książek
- jest starą książką
- jest nową książką
- jest najcięższą książką
- jest najlżejszą książką
- ma miękką okładkę
- ma twardą okładkę
- jest Waszą ulubioną książką
- A może wśród książek w Waszym domu jest jakaś napisana w obcym języku ? na przykład w języku angielskim, niemieckim, rosyjskim lub jeszcze innym ?
Czy pokażecie nam zdjęcia Waszych książeczek ? Pokażcie i wskażcie, która z nich jest tą ulubioną
3. Jak powstaje książka – film edukacyjny.
A czy wiecie, jak powstają książki ? Jeśli chcecie sie dowiedzieć, to koniecznie obejrzyjcie ten krótki film !
4. Ćwiczenia poprawiające zdolność koncentracji uwagi. Po filmie czas na gimnastykę. Oczywiście gimnastykę z książką. Poniżej propozycje kilku ćwiczeń:
- – ułóżcie na podłodze wieżę z trzech książek a następnie spróbujcie ją przeskoczyć – do przodu i do tyłu
- jeśli poprzednie ćwiczenie Wam się udało, to do wieży możecie dołożyć jeszcze kilka książek i ponownie przez nie przeskakiwać. Czy teraz też się udało ?
- wybierzcie jedną ze swoich książek i połóżcie ją sobie na głowie – stójcie spokojnie, tak żeby książeczka nie zsunęła sie z głowy
- jeśli książka nadal leży na Waszej głowie, to spróbujcie przejść z nią kilka kroków
- teraz spróbujcie obrócić się i przejść z powrotem na miejsce, z którego rozpoczęliście ćwiczenie
- udało się ?? to teraz może spróbujecie zrobić 1 przysiad albo 2 przysiady
- … albo stanąć na jednej nodze
- a może macie jeszcze inne pomysły na ćwiczenia z książką ?
5. Projekt plastyczny – „Moja książka”. Moi Kochani, chciałabym żeby każdy z Was przygotował swoją własną książkę. Oczywiście niech będą to książki obrazkowe. Każdego dnia narysujcie proszę jeden obrazek (albo więcej, jeśli chcecie ). Na obrazku możecie przedstawić, co ważnego wydarzyło sie u Was w tym dniu, albo o czym marzyliście tego dnia, albo co Wam się śniło. To będzie taka Wasza książka – kronika z najbliższego tygodnia. Kiedy już wrócimy do przedszkola, to wtedy przyniesiecie swoje książeczki i będziemy je wspólnie oglądać i o nich rozmawiać. Postarajcie sie więc, żeby były ciekawe i ładnie wykonane
6. Karty pracy. W załączeniu przesyłam Wam kartę pracy i kolorowankę dotyczące książek.
Życzę Wam miłej zabawy
Do jutra. Pa,pa Mali Odkrywcy …. pani Eliza