- Powitanie
2. Gimnastyka na Dzień Dobry. Zacznijmy od ćwiczeń – rozgrzejemy głowę, ramiona, kolana i pięty. Piosenka trwa tylko 2 minuty, ale tempo będzie coraz szybsze. Wytrwajcie do końca!
3. Poezja i proza. W tym tygodniu nadal będziemy mówić o książkach. Czy wiecie, że w książkach może znajdować się poezja lub proza? Poezja to inaczej wierszyki. Wierszyki można poznać po tym, że w książce wyglądają jak „literkowe słupki” lub „literkowe wieżyczki”; tak, ja na obrazku poniżej;
Prozę można poznać po tym, że napisy w książce zajmują całą stronę, tak, jak poniżej;
Spróbujcie proszę znaleźć w swoich książeczkach poezje (wierszyki ) i prozę.
4. Wiersz pt. „Lokomotywa” – Julian Tuwim. Znany aktor, pan Piotr Fronczewski, przeczyta Wam wiersz pt. „Lokomotywa”. Usiądźcie wygodnie, zamknijcie oczka, otwórzcie uszka i posłuchajcie uważnie. Spróbujcie zapamiętać, co znajduje się w wagonach.
5. Karty pracy. Poniżej znajdziecie karty pracy. Możecie pokolorować lokomotywę i narysować w wagonach, to co zapamiętaliście z wysłuchanego wiersza; możecie też – sami lub z pomocą Rodziców wyciąć części lokomotywy – a następnie nakleić je na szablon; możecie wreszcie obrysować lokomotywę po śladzie i pięknie pokolorować.
6. Ćwiczenie pamięci – wiersze Jana Brzechwy. Proszę, żeby każdy z Was nauczył się jednego ( albo wszystkich) wierszyka o zwierzętach – o słoniu, niedźwiedziu lub dziku. Będzie nam bardzo miło, jeśli przyślecie filmik, na którym będziemy mogli zobaczyć Was i posłuchać, jak recytujecie wierszyk. zachęcamy Was do tego
7. Praca plastyczna. Ostatnie zadanie na dziś to zrobienie …. korony. takiej prawdziwej, królewskiej. Każdy z Was wie, jak wygląda korona, prawda ? Każdy może ją ozdobić według własnego projektu. I oczywiście czekamy na zdjęcia
Pozdrawiam Was serdecznie. Do zobaczenia Pani Eliza