12.04.2021

  1. Powitanie

2. Gimnastyka na Dzień Dobry. Zacznijmy od ćwiczeń – rozgrzejemy głowę, ramiona, kolana i pięty. Piosenka trwa tylko 2 minuty, ale tempo będzie coraz szybsze. Wytrwajcie do końca!

3. Poezja i proza. W tym tygodniu nadal będziemy mówić o książkach. Czy wiecie, że w książkach może znajdować się poezja lub proza? Poezja to inaczej wierszyki. Wierszyki można poznać po tym, że w książce wyglądają jak „literkowe słupki” lub „literkowe wieżyczki”; tak, ja na obrazku poniżej;

Prozę można poznać po tym, że napisy w książce zajmują całą stronę, tak, jak poniżej;

Spróbujcie proszę znaleźć w swoich książeczkach  poezje (wierszyki ) i prozę.


4. Wiersz pt. „Lokomotywa”  – Julian Tuwim. Znany aktor, pan Piotr Fronczewski, przeczyta Wam wiersz pt. „Lokomotywa”. Usiądźcie wygodnie, zamknijcie oczka, otwórzcie uszka i posłuchajcie uważnie. Spróbujcie zapamiętać, co znajduje się w wagonach.

5. Karty pracy. Poniżej znajdziecie karty pracy. Możecie pokolorować lokomotywę i narysować w wagonach, to co zapamiętaliście z wysłuchanego wiersza; możecie też – sami lub z pomocą Rodziców wyciąć części lokomotywy – a następnie nakleić je na szablon; możecie wreszcie obrysować lokomotywę po śladzie i pięknie pokolorować.

6. Ćwiczenie pamięci – wiersze Jana Brzechwy. Proszę, żeby każdy z Was nauczył się jednego ( albo wszystkich) wierszyka o zwierzętach – o słoniu,  niedźwiedziu lub dziku. Będzie nam bardzo miło, jeśli przyślecie filmik, na którym będziemy mogli zobaczyć Was  i posłuchać, jak recytujecie wierszyk. zachęcamy Was do tego ?

7. Praca plastyczna. Ostatnie zadanie na dziś to zrobienie …. korony.  takiej prawdziwej, królewskiej. Każdy z Was wie, jak wygląda korona, prawda ? Każdy  może ją ozdobić według własnego projektu. I oczywiście czekamy na zdjęcia ?
Pozdrawiam Was serdecznie. Do zobaczenia ?Pani Eliza

Kolumb