Witajcie Mali Odkrywcy !
Dziś na zajęciach poznamy cyfrę 9. To magiczna cyfra, bo wystarczy, że obrócimy ją do góry nogami i zamieni się w cyferke …. ? Tak, macie racje, cyfra 9 odwrócona do góry nogami wygląda jak cyfra 6.
1. Zaczniemy od powtórki cyferek, które już znacie – posłuchajcie piosenki i popatrzcie – zobaczycie tam też dziewiątkę.
2. Poniżej zapis cyfry 9. I 9 kwiatków – sprawdźcie, czy na pewno jest ich tyle.
Popatrz na krótki filmik – jak prawidłowo zapisać cyfrę 9
Teraz, kiedy już wiecie, jak prawidłowo zapisać tę cyferke możecie poćwiczyć – jak to zawsze robimy w przedszkolu – zapisując 9:
- w powietrzu
- na podłodze
- na plecach mamy, taty lub rodzeństwa
- możecie też ułożyć tę cyfrę np ze sznurka, klocków, koralików lub guzików
- Albo zupełnie z czegoś innego – z czego tylko zechcecie
Popatrzcie z czego ja ułożyłam cyfrę 9:
– z ziaren soczewicy
i z suchego makaronu:
A z czego Ty ułożysz swoją dziewiątkę ?
3. Popatrzcie na zdjęcia poniżej;
Ile jest pomidorów na talerzu ?
A ile czarnych kropek i ile klamerek ?
Przeliczcie jeszcze raz klamerki – ile teraz ich jest? Czy jest ich tyle samo, czy mniej niż na obrazku powyżej?
Spróbujcie dziś przeliczać różne rzeczy w Waszych domu. Może czegoś będzie akurat 9 ….
4. Karty pracy. Poniżej są dla Was karty pracy z cyferką 9.
Na pierwszej karcie cyfrę 9 możecie wykleić plasteliną lub jeśli nie macie plasteliny to pokolorować kredkami.
Na drugiej karcie narysujcie dziewiątki po śladzie i pokolorujcie jedną z nich.
Na ostatniej karcie są baloniki. Policzcie ile ich jest i ozdóbcie, jak najpiękniej.
Możecie zrobić jedną wybraną kartę pracy lub wszystkie, jeśli macie na to chęć.
5. Poniżej przesyłam Wam krótki filmik – jak z cyferki 9 narysować ptaszka.
Może ktoś z Was narysuje i nam pokaże?
6. A jeśli nie macie jeszcze dość cyfry 9, to zapraszam do krótkiego zestawu ćwiczeń;
Idź do przodu 9 kroków, teraz zrób 9 podskoków, 9 razy przysiad zrób, 9 razy skłon do stóp !
Czy 9 to dużo, czy mało ? jak uważacie ?
Pozdrawiam Was 9 razy i do jutra. Do widzenia Pani Eliza