Moi Drodzy
to ostatni dzień, kiedy spotykamy się za pośrednictwem komputera lub telefonu. Już w poniedziałek spotkamy się w naszym przedszkolu. Znów będziemy mogli się ze sobą zobaczyć, porozmawiać i pobawić. Usiądziemy na naszym dywanie i będziemy sobie opowiadać o ciekawych rzeczach. Znowu będą wspólne tańce, gimnastyka i wyjścia na dwór. Czy wiecie, jak bardzo przedszkolny wąż nudzi się bez Was i bez wspólnych spacerów …. ?
Jak dobrze będzie znów się spotkać, prawda ?
Pamiętajcie, żeby w poniedziałek przynieść wykonane przez Was książeczki – będziemy je razem oglądać i o nich rozmawiać. Jeśli ktoś z Was nauczył się na pamięć wierszyka (jak np. Lilka poniżej), to w poniedziałek będzie mógł go powiedzieć wszystkim dzieciom, albo tylko Pani – jak będzie chciał.
Jeśli będziecie chcieli nam pokazać Wasze prace – np. portret Białej Damy, koronę, czy zakładkę do książki – to też możecie je przynieść. Poniedziałek to będzie dzień, kiedy porozmawiamy sobie o tym, co fajnego robiliście przez ostatnie trzy tygodnie.
1. Na początek mam dla Was obiecaną malgaską legendę. Opowiada o małym chłopcu – takim mniej więcej jak Wy – który mieszka na Madagaskarze i bardzo lubi… Jeśli chcecie się dowiedzieć, co lubi – jakie jest jego hobby, jaką przygodę przeżył i czego się nauczył, to posłuchajcie. Zapraszam
2. Mam też dla Was pomysł na bardzo ciekawy eksperyment 'Wędrująca kolorowa woda”. Do tego doświadczenia potrzebne nam będą słoiczki lub szklanki, np. 4. Do każdego słoiczka wlewamy wodę – tak mniej więcej do połowy. Do co drugiego słoiczka wkładamy kawałki kolorowych bibuł, lub wodę zabarwiamy barwnikiem spożywczym, albo farbami plakatowymi. Im więcej włożymy do słoiczka, tym kolor będzie bardziej intensywny. Ja na początku zabarwiłam wodę farbą, ale później dołożyłam jeszcze kolorowe bibuły. Ponadto do szklanek wkładamy złożone paski ręcznika papierowego lub papieru toaletowego ( ja włożyłam niezbyt grube paski papieru toaletowego). Popatrzcie jak eksperyment wyglądał na samym początku, a jak następnego dnia. Znajdź różnice !
Jak to się stało, że woda sama „wspięła się w górę” , zabarwiła biały papier, a następnie przeszła do kolejnego słoiczka i zabarwiła białą wodę ???
Zadziałały tu te same siły, które pozwalają wodzie z ziemi przez korzenie i pień docierać aż do liści znajdujących się na szczycie drzewa. Ręczniki i papier toaletowy wykonane są z celulozy, czyli właśnie z włókien roślinnych. W obu przypadkach – w drzewie i w naszym doświadczeniu – woda wędruje do góry przez małe szczeliny pomiędzy tymi włóknami.
Dziś zrobimy sobie małą powtórkę przed powrotem do przedszkola.
3. Na początek przypomnimy sobie figury geometryczne.
4. A teraz figury i kształty do kolorowania.
5. Przypomnimy sobie pory roku na podstawie wierszyka M.Bogdanowicz „Pory roku”
Każdy rok ma czworo dzieci,
Które kocha niesłychanie.
I każdemu w równej części,
Świat oddaje we władanie.
Kiedy Wiosna rządzi światem,
Ziemia się pokrywa kwiatem.
Kiedy Lato tron przejmuje,
Słońcu przygrzać rozkazuje.
Gdy przychodzi czas Jesieni,
W sadach owoc się czerwieni.
A gdy Zima berłem skinie,
Świat w śniegowej śpi pierzynie.
Rok za rokiem tak się toczy,
nieodmiennie w tym porządku,
bo gdy jeden się zakończy,
drugi snuje od początku.
Ile jest pór roku ? Jak się nazywają? Jaką teraz mamy porę roku ? Jaka pora roku będzie następna (po wiośnie) ?
6. Czy pamiętacie budowę układu słonecznego ? Wiem, że bardzo lubicie ten temat więc dla przypomnienia piosenka;
To wszystko na dziś. widzimy się w poniedziałek w przedszkolu ? Będę ja. I Pani Asia. I pani Ola. I jeszcze Pani Jadzia
A kto z Was będzie ?
pozdrawiam i do zobaczenia – Pani Eliza