Propozycje zajęć w domu – ARCHIWUM:

U nas i tak bywa… 🙂 Jaś i Maciek pozdrawiają!

Drodzy Rodzice! Dużo myślimy o Was, o dzieciach i o tym jak mijają Wam ostatnie dni. Mamy nadzieję, że pomimo tej ekstremalnej dla nas wszystkich sytuacji potraficie wyłuskać pozytywne strony trudnych czasów. A taką niewątpliwie jest wspólnie spędzany czas! Chętnie dowiemy się jakie macie pomysły, a tymczasem pragniemy podzielić się kilkoma trikami z przedszkola.

Tutaj prezentujemy prosty sposób na zrobienie teatrzyku z klocków. Ta świetna zabawa to jednocześnie okazja do rozmów na wiele tematów, u nas była częścią zajęć dydaktycznych o teatrze, a przy okazji także o dinozaurach.

WWW.KOLUMB.COM.PL/TEATRCIENI

A tutaj coś specjalnego, aby przypomnieć sobie o przedszkolu dzięki czemuś dobrze znanemu. Zapytajcie proszę czy dzieci tęsknią za Panem Miłoszem!? A może opowiadały już o nim w domu? Jeśli i Państwo chcą się dowiedzieć kim jest tajemniczy Pan Miłosz, prosimy wygospodarować 15 minut, wyłączyć inne media i stanąć z dziećmi na kawałku wolnej przestrzeni – zapraszamy na zajęcia w formie słuchowiska i polecamy obserwować interakcje dzieci, bo w większości bywają bardzo entuzjastyczne 🙂

WWW.KOLUMB.COM.PL/PANMILOSZ

Występ domowego cyrku „2 BRACI” 🙂

W tym tygodniu rozmowy w przedszkolu zostałyby zdominowane oczywiście tematem wiosny. Szczegóły w załączniku:

A tutaj kilka przepisów dla fanów zabaw sensorycznych. Przy ich wyborze kierowaliśmy się tym, żeby do ich wykonania potrzebne były takie produkty, które wielu z nas przeważnie znajdzie w kuchni bez specjalnego wychodzenia z domu. Miłej zabawy!

  • 26.03

Bardzo dziękujemy za odzew i miłe słowa oraz przesyłanie zdjęć z dziećmi oraz ich pracami. Cieszymy się, że dotychczasowe propozycje Wam się podobały.

Propozycje z poprzedniego dnia w wykonaniu Olafa i jego brata Gustawa

A dzisiaj zachęcamy Was do rozmów na temat roślinnych zwiastunów wiosny:

A jeśli podobały Wam się zajęcia audio z Panem Miłoszem to zamieszczamy kolejną część:

HTTP://WWW.KOLUMB.COM.PL/PANMILOSZ2

  • 27.03 Piątek

Dziękujemy za przesyłane wiadomości oraz zdjęcia – bardzo nam miło zobaczyć uśmiechnięte buzie dzieci, zwłaszcza kiedy uśmiechają się do nas znad prac plastycznych oraz ciekawych zabaw! Wszystkim Wam przesyłamy ogromną pochwałę oraz serdeczne uściski od stęsknionych cioć! 🙂

Krokus Mai P.

Większość z Was napisała, że jedną z ulubionych form przesyłanych propozycji aktywności są zajęcia audio z Panem Miłoszem, dlatego już wkrótce zamieścimy kolejne materiały tego typu, natomiast dzisiaj mamy dla Was coś specjalnego – jesteśmy bardzo ciekawi jak spodoba Wam się poniższy filmik nagrany przez Panią Kasię, żeby dzieci nie zapomniały jak wygląda 🙂

Zabawy z Panią Kasią

A tutaj poruszane tematy w wersji rozpisanej:

Poniżej wklejamy dla Państwa bajkę, która może pomóc w rozmowach z dziećmi o obecnej sytuacji:

Co to jest koronawirus?

Wykonując zaproponowane prace plastyczne możecie posłuchać ulubionego radia Zosi i Marysi, które przesyłają Wam poniższy adres: (dziękujemy!)

https://youtu.be/F3nsw83JumE
Ścieżka sensoryczna Lilki N.

30.03 :

Do przygotowań dzisiejszych propozycji włączyła się również nowa pani, która wyszperała dla dzieci odpowiednią na ten czas bajkę:

Przy tej okazji wstępnie przedstawiamy Państwu Panią Elizę, którą poprosiliśmy o napisanie kilku słów od siebie:

Pani Eliza Kłosowicz

Dzień dobry,

nazywam się Eliza Kłosowicz i od 1-go czerwca tego roku będę mieć przyjemność wychowywać i uczyć Państwa dzieci w Krainie Małego Odkrywcy. 


W pracy z dziećmi inspirują mnie takie postaci wielkich pedagogów, jak Maria Montessori, Helen Parkhurst, czy Janusz Korczak. Każdy z nich stawiał na indywidualne podejście i szacunek do dziecka;  każdy  dążył do tego, by w dziecku rozwijać samodzielność, odpowiedzialność, ciekawość świata i poczucie własnej wartości. Są to cechy, nad rozwojem których należy pracować od przedszkola, by ułatwić dziecku przejście przez etap szkolny a następnie wejście w dorosłość. Ponadto interesuje mnie bajkoterapia (właściwy dobór książek czytanych dzieciom), oraz modele nauczania w różnych krajach, szczególnie model fiński, w którym dzieci osiągają bardzo dobre wyniki w międzynarodowych testach umiejętności, przy niewielkim obciążeniu  czasowym i psychicznym. 


Prywatnie jestem żoną i matką (córka, syn oraz adoptowana na odległość mała córeczka na Madagaskarze). Uwielbiam podróże, poznawanie innych miejsc i  innych kultur. Lubię jazdę  na rowerze, jogę, dobre książki i serniki.

Do zobaczenia wkrótce 🙂
Eliza Kłosowicz

W tym tygodniu nasz plan przewidywał zajęcia o przyrodzie (nadal w kontekście wiosny), a dzisiejsze propozycje dotyczą powrotów ptaków:

A tutaj wyczekiwane przez wielu z Was kolejne zajęcia audio z Panem Miłoszem! :

HTTP://WWW.KOLUMB.COM.PL/PANMILOSZ3

Do jutra! Bardzo cieszymy się, że z entuzjazmem wykonujecie zaproponowane aktywności! A poniżej mini galeria z częścią piątkowego odzewu!

Ścieżka sensoryczna Lilki N.
Kura Lilki O.
Brak dostępnego opisu zdjęcia.
Krokus Igi
Obraz może zawierać: 1 osoba, w budynku
Olaf i kwiaty z nakrętek
Obraz może zawierać: 1 osoba, siedzi
Kwiatowy eksperyment – Maja K.
Lilka P. w poszukiwaniu wiosny
Olek P. prezentuje kabrioleta
Sensorycznie u Michasi
Krokus Michasi
Bocian Lilki P.

31.03

Dzisiaj zamieszczamy filmik nagrany dla dzieci przez panią od angielskiego:

Joanna Kłusek – powtórka z angielskiego

1.04

Dzisiaj garść inspiracji w filmiku oraz w załączniku pod nim – miłej zabawy!

Dzisiaj bardzo multimedialnie, ponieważ prezentujemy jeszcze filmik i pozdrowienia od Zosi i Marysi 🙂

Dźwięki jaskółki
Piosenka do zabawy z filmiku
Bocian Olka P.
Kartka Hanny 🙂

2.04

Lilka P. i formowanie gniazda z masy

Kolumb